دسته بندی
چهارشنبه 1402/08/3 08:48
شماره :
1194

بررسی طرح های پژوهشی فرهنگستان در جلسه گروه پژوهش

در جلسه گروه پژوهش که باحضور اعضای گروه 18 مهرماه 1402 برگزار شد؛  طرح پژوهشی «تحلیل فرایند انتخاب/انتصاب رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران بر اساس رویکرد پویایی سیستم‌ها» از گروه آینده نگری و نظریه پردازی و رصد کلان سلامت، موارد پیشنهادی برای ارائه به گروه و مجری از جمله همکاری رؤسای باسابقه دانشگاه‌های علوم پزشکی در اجرای طرح و اصلاح روش‌ تحقیق مشخص شد. همچنین طرح «کاستی‌های ژورنالیسم سلامت در ایران و ارائه مدل اصلاحی - پیشنهادی» از گروه ارتقاء سلامت، پس از بحث و بررسی موارد اصلاحی و پیشنهادی، به گروه و مجری ارائه شد.

در ادامه طرح پژوهشی «بررسی علل مؤثر بر میزان مصرف ده داروی پرمصرف عددی و ریالی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در ایران» از گروه علوم دارویی مطرح و مقرر شد پیشنهادها برای تکمیل روند طراحی پروژه در اختیار گروه و مجری قرار گیرد. طرح «بررسی ابعاد سلامت معنوی در نهج البلاغه» از گروه سلامت معنوی مطرح و  مقرر شد اصلاحات انجام شود؛ در خصوص طرح پژوهشی «بررسی کاربرد هوش مصنوعی در ارتقاء سلامت» از کارگروه سلامت دیجیتال، پیشنهاد شد برای تکمیل پروپوزال مواردی از جمله در اهداف در بند ۴، ارائه مدل به کارگیری هوش مصنوعی در برنامه‌های بهداشت عمومی اضافه شود. طرح پژوهشی «تحلیل اقدامات تنظیم‌گری فناوری اطلاعات سلامت در وزارت بهداشت با رویکرد مدیریت دانش» از کارگروه سلامت دیجیتال نیز مورد بحث قرار گرفت و موارد پیشنهادی و اصلاحی به کارگروه و مجری اعلام شد.

شایان ذکر است در این جلسه براهمیت همکاری و فعالیت نمایندگان گروه‌های علمی در جهت پیشبرد مذاکرات و حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی فرهنگستان و همچنین برنامه‌های راهبردی گروه پژوهش تاکید شد.

پرکاربردها

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت شهیدِ جمهور و همراهان:
با انتشار خبر شهادت دکتر رئیسی و هیات همراه؛
شورای آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بررسی می‌کند:

اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت شهیدِ جمهور و همراهان:
با انتشار خبر شهادت دکتر رئیسی و هیات همراه؛
شورای آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بررسی می‌کند:

بنرها

 

X