یکشنبه 1402/03/7 01:58
شماره :
991

يكصد و چهارمين نشست مجمع عمومي فرهنگستان علوم پزشكي كشور برگزار شد

يكصد  و چهارمين نشست مجمع عمومي فرهنگستان علوم پزشكي كشور برگزار شد . 
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل در اين نشست كه با حضور دكتر سيد عليرضا مرندي رئيس فرهنگستان علوم پزشكي كشور و جمعي از اعضاي پيوسته فرهنگستان برگزار شد دكتر  محمود فرزان فوق تخصص جراحي دست از دانشگاه  آکسفورد انگلستان و جراحي استخوان و مفاصل و دكتراي پزشكي عمومي از دانشگاه علوم پزشكي تهران و دكتر طلعت مختاري آزاد  دامپزشك و دكتراي ويروس شناسي از دانشگاه علوم پزشكي تهران با راي اكثريت اعضاي مجمع عمومي به عضويت وابسته فرهنگستان علوم پزشكي كشور منصوب شدند .
در ادامه نشست مجمع عمومي دكتر مرندي به بخشي از فعاليت هاي فرهنگستان علوم پزشكي در فاصله دو مجمع اشاره كرد و افزود : در اين مدت فعاليت هاي بسياري در فرهنگستان صورت گرفته است. 
دكتر مرندي به جلساتي كه با موسسه موضوع شناسي احكام فقهي در فرهنگستان برگزار شد ، اشاره كرد و گفت :يك طرح مشترك با وزارت بهداشت ،درمان و اموزش پزشكي و موسسه موضوع شناسي احكام فقهي در خصوص موضوع " موت و احتضار " در دستور كار فرهنگستان قرار گرفت چراكه در اين حوزه ابهامات بسياري براي جراحان وجود دارد كه ما چه زماني مي توانيم فرد را فوت شده اعلام كنيم . 
دكتر مرندي ادامه داد : زمان بسياري طول كشيد تا به نتيجه برسيم اما در نهايت اين جلسات نتايج رضايت بخشي را در بر داشت و ما اين نتايج را به مسئولان و مراجع ذي ربط ارسال كرديم .
دكتر مرندي اذعان داشت : همچنين يك كارگروه مشترك با موضوع روزه داري با موسسه موضوع شناسي احكام فقهي با حضور دكتر فريدون عزيزي و جمعي از فوق تخصص هاي رشته هاي مختلف و حجت الاسلام والمسلمين محمد حسين فلاح زاده رئيس موسسه موضوع شناسي احكام فقهي ، در فرهنگستان علوم پزشكي برگزار شد و در خصوص بايد ها و نبايد هاي روزه داري و افرادي كه نمي توانند روزه بگيرند بحث و بررسي شد و نتايج در يك جدول مشخص تدوين شد و در اختيار مراجع ذيربط و همچنين علاقه مندان  در آستانه ماه مبارك رمضان قرار گرفت ..
همچنين رئيس فرهنگستان علوم پزشكي به  نارضايتي هايي  كه از سوي اعضاي گروه علوم دارويي در خصوص وضعيت عطاري ها اشاره كرد و افزود :در اين راستا نامه اي به دكتر عين الهي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ، رئيس سازمان غذا و دارو و همچنين رئيس كميسيون به ارسال شده است اما تا كنون راهكاري ارائه نكرده اند .
دكتر مرندي  در يكصدمين مجمع عمومي اين فرهنگستان به  " سند ملي  سلامت زنان " اشاره كرد و افزود : اين سند كه حاصل زحمات گروه سلامت زنان در فرهنگستان علوم پزشكي است ،براي وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي و همچنين دبيرخانه شوراي عالي سلامت ارسال شده است تا در دستور كار شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي قرار گيرد .
در  اين نشست دكتر سيد حميد حسيني ، مشاور رسانه اي و فرهنگي فرهنگستان  در قالب يك كليپ ، گزارشي از روند ساخت برنامه هاي استوديو فرهنگستان از بدو تاسيس استوديو تا كنون ارائه نمود .
گفتني است در يكصد و چهارمين نشست مجمع عمومي اعضاي پيوسته فرهنگستان در خصوص موضوعات مختلفي همچون دلايل مهاجرت نخبگان ، موضوعات مربوط به حوزه طب سنتي و .... بحث و بررسي كردند . 

پرکاربردها

ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:
ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
درنشست گروه ارتقاء سلامت فرهنگستان علوم پزشکی تاکید شد:
موفقیت علمی عضو فرهنگستان علوم پزشکی؛

اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها

ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:
ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
درنشست گروه ارتقاء سلامت فرهنگستان علوم پزشکی تاکید شد:
موفقیت علمی عضو فرهنگستان علوم پزشکی؛

بنرها

 

X