سه شنبه 1402/07/18 10:35
شماره :
1149
با حضور رئیس فرهنگستان پزشکی و رئیس جامعه المصطفی العالمیه:

پوستر یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت و سلامت رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی و‌امور بین الملل فرهنگستان ، نخستین نشست خبری و رونمایی از پوستر یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت و سلامت با حضور دکتر سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر ناصر سیم فروش رئیس کنگره، حجت الاسلام عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و دکتر قاسم رضیعی دبیر علمی کنگره، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی ایران و سایر مسئولان و دست اندرکاران این کنگره در فرهنگستان علوم پزشکی ایران برگزار شد.
در این نشست،دکتر مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با تجلیل از دست اندرکاران کنگره بر ضرورت توجه به موضوعات قرآنی به ویژه سلامت معنوی تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد: سلامت شامل ابعاد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است و رسالت مهم ما این است که جامعه دانشجویی خود را متفاوت از دیگر جوامع همراه با آموزه‌های معنوی و قرآنی آموزش دهیم و مهم‌ترین پیام این کنگره آشنایی بیشتر با قرآن برای رسیدن به فهم  بهتری از ابعاد ناشناخته علوم است.

در ادامه دکتر سیم‌فروش، رئیس کنگره در خصوص نحوه برگزاری کنگره گفت: برای اول بار، دبیرخانه کنگره در دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل شده است تا محورهای موضوعی مستقلی به عنوان زیرمجموعه مطالعات قرآن و عترت تعیین و اطلاعات آنها به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شود تا محققان، استادان، دانشجویان و فراگیرانی که در زمینه قرآن فعالیت می‌کنند، بتوانند فعالیت های پژوهشی و مقالات خود را در این محورها، برای کنگره ارسال کنند.

وی ادامه داد: امسال دومین سالی است که کنگره به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و در سال گذشته، در کنار حرم حضرت معصومه (س) در دانشگاه علوم پزشکی قم توانستیم سخنرانان و پزشکان مسلمان را از کشورهای اسلامی در کشور ایران گردهم آوریم. رئیس یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت و سلامت افزود: هدف از برگزاری کنگره حاضر آن است که بتوانیم معارف قرآنی و اهل بیت سلام الله علیهم را با شعار «حب القرآن یجمعنا» به گوش جهانیان برسانیم و در تبادل اطلاعات قرآنی در جامعه جوان پزشکی تلاش کنیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام عباسی رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این دانشگاه و ظرفیت های مناسب همکاری و مراوده با کشورهای اسلامی، کنگره بین المللی قرآن، عترت و سلامت را فرصت مناسبی برای بهره‌گیری از فعالیت‌های علمی به ویژه فعالیت‌های قرآنی جامعه المصطفی و سایر دانشگاه‌ها دانست.

وی ضمن تجلیل از خدمات دکتر مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در برگزاری کنگره دهم، برای دکتر پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و همکاران ایشان که مسئولیت برگزاری کنگره یازدهم را به عهده گرفته‌اند، آرزوی موفقیت کرد.
دکتر قاسم رضیعی عضو گروه قرآن ،عترت و سلامت فرهنگستان و دبیر علمی کنگره نیز در خصوص نحوه برگزاری این کنگره گفت: کنگره امسال شامل کارگروه‌هایی در حوزه سلامت مرتبط با قرآن است که دبیر هر کارگروه بر فعالیت آنها نظارت می‌کند. وی خاطرنشان کرد: تمامی فعالان حوزه سلامت و پزشکی از جمله استادان، دانشجویان، دستیاران تخصصی و فوق تخصصی یا فلوشیپ می‌توانند در این کنگره حضور داشته باشند.

دکتر رضیعی اضافه کرد: در کنگره یازدهم روزهای برگزاری نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته تا فرصت مناسب جهت تبادل اطلاعات قرآنی فراهم شود. همچنین برای اولین بار محتواهای آموزه های قرآنی سلامت محور 10 کنگره قبلی را در سایت مخصوص کنگره بارگذاری می‌کنیم. دبیرعلمی کنگره قرآن،عترت و سلامت افزود: مطابق بررسی‌های انجام شده حدود دو هزار حافظ وقاری قرآن در جامعه پزشکی مشغول فعالیتند که به دلیل مشغله کاری، فرصت زیادی برای حضور در محافل قرآنی ندارند. به همین علت تمام تلاشمان در برگزاری کنگره  امسال آن است که این افراد سالانه فرصتی داشته باشند تا در یک جشنواره قرآنی، ضمن ارائه فعالیت‌های علمی وقرآنی خود از محافل قرآنی و تلاوت‌های پیش بینی شده نیز بهره‌مند شوند.

یازدهمین کنگره بین المللی قرآن، عترت و قرآن از تاریخ ۲۵ تا ۲۷ بهمن سال جاری با شعار «قرآن نسخه شفابخش» به همت دانشگاه علوم پزشکی ایران و فرهنگستان علوم پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراکز علمی و دانشگاهی در محل مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار می‌شود. پذیرش مقالات این کنگره از طریق تارنمای کنگره به آدرس: quran-health.com  صورت می‌گیرد. شرکت در یازدهمین کنگره بین المللی قرآن و عترت و سلامت دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان، امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و امتیاز ضمن خدمت برای کارکنان حوزه سلامت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل فرهنگستان علوم پزشکی خبر آغاز رسمی برنامه‌های این کنگره قرآنی جامعه پزشکی در خبرگزاری جمهوری اسلامی و رسانه‌های رسمی دیگر پوشش داده شده و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی جامع انجام شده جهت اطلاع‌رسانی بهتر کنگره امسال، زمینه مشارکت و همراهی تعداد بیشتری از جامعه پزشکی در آن فراهم شود.

پرکاربردها

شورای آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بررسی می‌کند:
در پی انتشار مقاله‌‌ای در روزنامه کیهان در باره رتبه پژوهشی کشور:
همکاری فرهنگستان علوم پزشکی و کرسی طب سنتی یونسکو باهدف:

اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها

شورای آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بررسی می‌کند:
در پی انتشار مقاله‌‌ای در روزنامه کیهان در باره رتبه پژوهشی کشور:
همکاری فرهنگستان علوم پزشکی و کرسی طب سنتی یونسکو باهدف:

بنرها

 

X