پنجشنبه 1402/08/18 11:25
شماره :
1288
معاون علمی فرهنگستان در نشست تخصصی کنترل کبد چرب در طب ایرانی و رایج: 

رویکرد ما در ترویج آموزه‌های طب سنتی هماهنگ‌سازی آن با یافته‌های علمی طب نوین است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر محمدعلی محققی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی کشور و جانشین گروه حکمت، طب سنتی و طب دوران تمدن اسلام و ایران در نشست تخصصی کنترل کبد چرب در طب‌ ایرانی و رایج گفت: در منابع معتبر طبی بر هماهنگی طب سنتی با سایر مکاتب معتبر طبی در کشور و دنیا تاکید شده است و هدف آن پیشگیری از بیماری‌ها و ارتقای سلامت همه جانبه است. 
دکتر محققی خاطرنشان کرد: از اهداف فرهنگستان علوم پزشکی کشور این است که از همه ظرفیت های علمی کشور برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت همه‌جانبه برای تمام آحاد مردم استفاده شود. وی گفت: در این راستا گروه‌های علمی تخصصی در حیطه‌های مختلف در فرهنگستان فعالیت می‌کنند که یکی از این گروه‌ها، گروه حکمت، طب سنتی و طب دوران تمدن اسلام و ایران است. معاون علمی فرهنگستان ادامه داد: این گروه و سایر گروه‌های علمی فرهنگستان با مذاکره با سایر گروه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تلاش می‌کنند که مستندات پژوهشی و تجربیات مختلف را جمع‌آوری و گزارش دهند. سپس ما این تجربیات و دانش را برای بهبود نحوه پیشگیری و درمان از جمله در همین زمینه خاص برنامه امروز یعنی کبد چرب شناسایی می‌کنیم. دکتر محققی گفت: این مذاکرات میان طب سنتی و طب نوین در فرهنگستان علوم پزشکی به صورت نگاشت علمی جمع‌آوری و منتشر خواهد شد. 
گفتنی است نشست تخصصی کنترل کبد چرب در طب ایرانی و رایج، از ساعت 9 صبح  امروز 18 آبان ماه 1402 با حضور و مشارکت متخصصان و صاحبنظران رشته فوق تخصصی گوارش و کبد و رشته تخصی طب ایرانی در فرهنگستان علوم پزشکی، سالن ابن سینا (مجمع عمومی) در حال برگزاری است.
گزارش تصویری از این گردهمایی علمی را در استودیو چندرسانه‌ای فرهنگستان علوم پزشکی ببینید. 
 

پرکاربردها

اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها

بنرها

 

X