شنبه 1403/01/25 11:37
شماره :
1739
سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی:

فرصتی برای آشنایی با رهیافت‌های نوین حکمرانی بر اساس مبانی کهن

سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی به همت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی و دیگر نهادهای حوزه سیاستگذاری سلامت از 29 تا 31 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دکتر علیرضا خوشدل عضو گروه علوم پایه فرهنگستان علوم پزشکی و رئیس همایش هدف اصلی آن را مرور یافته‌های علمی و حکمی دانست که به مسئولان کشور کمک خواهد کرد برای حکمرانی مطلوب و مدیریت معضلات حوزه سلامت از ظرفیت دانشگاه بهره‌ای بیشتر ببرند. وی در نشست هماهنگی با کمیته‌های اجرایی همایش که21 فروردین برگزار شد، اظهار داشت:  بازگشت به رهیافت‌های علمی برآمده از حکمت کهن و دانش روز با توجه به اینکه سلامت گمشده انسان معاصر است و حکمت الگوی کهن دستیابی به سلامت بوده است در این همایش در کنار هم قرار می‌گیرند تا حکمرانی به عنوان چارچوب مدرن اداره سازمان‌ها و جوامع در روزگار ما از نقشه‌ای دانش پایه و کاربردی مبتنی بر حکمت اسلامی در مباحث حوزه سلامت بهره مند شود و از آن  در حل معضلات این حوزه استفاده نماید.

دکتر علی محمد زاده دبیر علمی این همایش و عضو گروه پیراپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی نیز در این نشست در باره تاریخچه این همایش گفت: اولین همایش ملی با موضوع حکمرانی مبتنی بر ظرفیت‌های حکمت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1400 به ابتکار حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن زمان معاونت علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی را بر عهده داشتند در سطحی وسیع با مشارکت گسترده استادان دانشگاه و پژوهشگران این حوزه برگزار شد. توفیق این رویداد علمی در تولید ادبیات تخصصی مرتبط با حکمرانی سبب شد امسال نیز 8 همایش همتراز با محوریت دانش روز و کاربرد آن در کنار حکمت اسلامی برای رفع مشکلات حکمرانی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود. این همایش‌ها در 8 واحد مختلف بر اساس توان علمی تخصصی هرواحد از علوم و فنون کاربردی تا فلسفه و علوم انسانی در ماه‌های پیش رو برگزار خواهد شد و دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به تناسب ظرفیت این واحد عهده‌دار سومین همایش ملی و بین‌المللی سلامت، حکمت و حکمرانی است.

برنامه اجرایی همایش شامل بخش وبیناری - مجازی در روز 29 اردیبهشت است که با شرکت سخنرانان خارج از تهران برگزار می‌شود و بخش حضوری که در روزهای 30 و 31 اردیبهشت در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان تهران برگزار خواهد شد. چهار محور اصلی این همایش عبارتند از حکمرانی و سلامت، سلامت معنوی و اجتماعی، حکمرانی در دارو و درمان و حکمرانی آموزش و پرورش در سلامت که علاقمندان فرصت دارند تا یکم اردیبهشت چکیده مقالات خود را در این محورها با مشاهده شرایط شرکت در همایش در وبگاه (سایت) آن ارسال نمایند.

به مقالات پذیرفته شده دانشجویان در همایش برای دفاع از رساله دکتری نیز امتیاز تعلق خواهد گرفت. علاقمندان برای مشاهده دیگر ویژگی‌های این همایش به وبگاه آن مراجعه نمایند.

https://tms.iau.ir/research/fa/page/7441/سومین-همایش-ملی-و-بین-المللی-سلامت-حکمت-و-حکمرانی

پیوست Size
محورهای همایش.pdf 129.28 کیلوبایت

پرکاربردها

ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:
ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
درنشست گروه ارتقاء سلامت فرهنگستان علوم پزشکی تاکید شد:
موفقیت علمی عضو فرهنگستان علوم پزشکی؛

اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها

ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
رئیس پلیس راهور فراجا خبر داد:
ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
ارزش های پزشکی و معنوی دفاع مقدس
درنشست گروه ارتقاء سلامت فرهنگستان علوم پزشکی تاکید شد:
موفقیت علمی عضو فرهنگستان علوم پزشکی؛

بنرها

 

X