سه شنبه 1402/10/12 11:40
شماره :
1495
تاکید رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم تجلیل از پژوهشگران پزشکی:

فرهنگستان علوم پزشکی در تدوین سند جامع علمی کشور مشارکت دارد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل فرهنگستان علوم پزشکی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای انقلاب فرهنگی روز 10 دی ماه در نشست هم‌اندیشی و آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی تاکید کرد؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهنگستان ماموریت داده در تدوین نقشه جامع علمی کشور مشارکت نماید.

بر اساس گزارش منتشرشده از این مراسم در خبرگزاری ایسنا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی نقشه جامع علمی کشور گفت: از زمان تنظیم سند جامع علمی کشور ۱۳ سال گذشته و هنگامی که سند جامع علمی کشور تنظیم شده است، حوزه پزشکی را جدی نگرفته‌اند. اما اکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرهنگستان علوم‌پزشکی ماموریت داده که در تدوین سند نقشه جامع علمی کشور در حوزه علوم‌پزشکی مشارکت داشته باشد. 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیسیون تحول سلامت در فرهنگستان علوم پزشکی افزود: این کمیسیون میزهای متعددی برای پیگیری مسائل علوم پزشکی دارد. این کمیسیون با مشارکت وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی، نقشه جامع علمی علوم پزشکی و سلامت را تدوین می‌کنند و بعد در شورای عالی مصوب می‌شود تا نگاه حکمرانی و سیاستگذاری داشته باشیم. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با بیان اینکه با توجه به رشد علم، باید نقشه جامع علمی کشور هر سه سال به‌روز رسانی شود، گفت: وقتی درباره نقشه جامع علمی کشور صحبت می‌کنیم، به این معنا نیست که نقشه علمی کشور برای ۱۰ سال آینده تهیه کنیم، زیرا علم دائم در حال تحول است و باید با نگاه تحولی به‌روزرسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در این مراسم با بیان اینکه امکانات لازم برای تربیت دانشجوی پزشکی با توجه به افزایش ظرفیت وجود ندارد، گفت: ایکاش هنگامی که مصوبه افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی صادر شد، بر سازمان برنامه و بودجه تاکید مضاعف می‌شد که زیرساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی را فراهم کند.

پرکاربردها

شورای آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بررسی می‌کند:
در پی انتشار مقاله‌‌ای در روزنامه کیهان در باره رتبه پژوهشی کشور:
همکاری فرهنگستان علوم پزشکی و کرسی طب سنتی یونسکو باهدف:

اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها

شورای آینده نگاری و نظریه پردازی سلامت فرهنگستان علوم پزشکی بررسی می‌کند:
در پی انتشار مقاله‌‌ای در روزنامه کیهان در باره رتبه پژوهشی کشور:
همکاری فرهنگستان علوم پزشکی و کرسی طب سنتی یونسکو باهدف:

بنرها

 

X